Сынып: 7 «М»
Сабақ тақырыбы:«Айнымалылар типтері. Программа құрылымы».
Сабақтың мақсаты:Айнымалылар атауы, типі, мәні, программаның құрылымы туралы түсінік беру;
Білімділік:Айнымалылар типтері, программа құрылымы туралы біліктіліктерін қалыптастыру, тақырыпты меңгерту.
Дамытушылық:Логикалық ойлап, өзіндік жұмыспен айналысуын, қабілеттерін дамыту
Тәрбиелік мақсаты:Ұқыптылыққа, аңғарымпаздылыққа, мәдениеттілікке тәрбиелеу;
Сабақтың түрі: саяхат сабағы
Сабақтың типі: дәстүрлі емессабаққа қажетті құрал-жабдықтар:
компьютерлер; интерактивті тақта;бақылау сұрақтары бар парақшалар; <Приложение5>таратпа материалдары;флипчарт саяхат; <Приложение2>
презентация “ Айнымалыларға саяхат ” <Приложение1>жетондар.
Сабақ жоспары:
I. Ұйымдастыру кезеңі: амандасып түгендеу және оқушылардың назарын сабаққа аудару.
II. Үй тапсырмасын сұрау
Эрудит аралы/Үй тапсырмасын орындау/
III. Жаңа сабақ /Жаңа аралға саяхат/
IV. Жаңа сабақты бекіту /Жаттығу аралы/
V. Үй тапсырмасы, бағалау, Рефлексия (өзін-өзі бағалау)./ Сергіту аралы/
Қатысушылар 2 қомандаға бөлінеді.
Қатысушыларды екі топқа бөліп алғанымен жеке сұраққа есептерді жеке орындайды. саяхат сабағының барысымен таныстырамыз үй тапсырмасын сұраймыз. Ол үшін біз балалар, Эрудит аралына жету үшін сұрақтарға жауап беруіміз қажет. Егер сұрақтардан қиналып қалған жағдайда топ мүшелері бір-бірімізге көмектесеміз.
Сонымен бүгінгі сабағымыздың аты: “Айнымалылырға саяхат”.
1 презентация “Айнымалылырға саяхат”.ppt көрсетіледі.
(<Приложение1>)
Біздің саяхатымыз төрт аралдан өтеді. Әр аралда біз күтпеген көптеген жаттығулар мен сұрақтар кездеседі.Әрбір дұрыс жауаптарға сіздер жетондар мен балдар алып отырасыздар.Жиналған ұпай санымен команда ұтады да жеңімпаз деп аталады.
Мен сіздерге сәттілік тілей отырып, саяхаттарыңызда бағыттас көмекші жел болсын дегім келеді.
II. Саяхаттауға шығу<Приложение2>
І. Эрудит аралы
Ең бірінші біз келіп түсетін аралдың аты Эрудит аралы деп аталады.
Бұл аралда екі тапсырманы орындауға тура келеді. Қай топ бірінші бастайтындығын біліп алу үшін тиын лақтырамыз /оның бір жағында І топ, ал екінші жағында ІІ топ деген жазу бар қай топ жазуы түссе сол топ бастайды/ Әр топ мына сұрақтарға жауап берулері тиіс.
тапсырма 1.Алгоритм әрекеттерін ретімен жаз:
Бауырсақ пісіру алгоритімі
1.Ұнға май, жұмыртқа, сүтті қосамын
2. Ұнды ыдысқа салып алдым.
3. Барлығын араластырдым.
4. Қазанға май құйып, оны отқа қойдым.
5. Дүкеннен ұн, жұмыртқа, сүт, ашытқы сатып алдым.
6. Қамырды дайындап бетін жауып қойдым.
7. Ыдысқа қамырды салып майға пісіреміз.
8. Ашыған қамыр дайын болса, оқтаумен жаямыз
9. Ашытқы қосамын
/5,2,1,9,3,6,8,4,7/
Сұрқтарға жауап беру:
Алгоритм сөзі қайдан шыққан? /алгоритм сөзі ІХ ғасырдағы араб математигінің Әл-Хорезмидің құрметіне қойылған/
Алгоритмнің графикалық тұрғыда көрсетілуін ....? /блок- схема деп атаймыз./
div — бүтін бөлу (бүтін санды бүтін санға бөлгендегі бөлiндінің бүтін бөлігін табу), мысалы, 10 div 3 = 3.
mod — қалдықты табу (бүтін сандарды бөлген кездегі бүтін қалдықты табу), 10 mod 3 = 1
27 div 5 = 5
36 div 7 = 5
63 mod 8 = 7
45 mod 8 = 5
<Приложение2>Жаңа аралы мұнда жаңа сабақ түсіндіріледі.
Паскаль тілінің объектілеріне «сан», «идентификатор», «тұрақты», «айнымалы», «функция» және «өрнек» ұғымдары жатады.
Айнымалылар- деп программаның орындалу барысында әртүрлі мәндерді қабылдай алатын шамаларды айтады. Олар атаулармен белгіленіп, әр уақытта әртүрлі мәнге ие бола алады. Айнымалылар атауы сипаттайтын бөлімінде var түйінді сөзімен басталадыда, атауынан кейін қос нүкте қойылып, айнымалының типі көрсетіледі.
Айнымалылар типтері мынадай болып бөлінеді : бүтін сан (integer), нақты сан (real), тіркестік (string), мәтіндік(text), логикалық (Boolean)және сhar (символдық) ;
<Приложение2>
Типі |
Мүмкіндігі |
Жадыда алатын көлемі,байт |
Integer |
Бүтін сандар -32768 --- 32767 |
2 байт |
Real |
Нақты ондық сандар 2.9e-39..1.7e38 |
6 байт |
String |
Символдық тіркестік |
1 байт әр символға |
Char |
Символдар 'а', '4', '+', '-', символ коды #126 |
1 байт әр символға |
Boolean |
Логикалық мәні True (ақиқат) немесеFalse (жалған) |
8 байтов |
Жазылу түрі (пішімі):
var <идентификатор> : <тип>;
мысалы:var A, B:integer;
Sum, Baga: real;
Паскаль программасында әр қашан program түйінді сөзінен басталып жазылады.
1. тақырып |
program атау; |
2. сипаттау бөлімі |
Var<идентификатор>: <тип>; |
3. операторлар бөлімі |
begin операторлар; end. |
<Приложение7>
мысалы:
Program esep1;
vara,b,c:real;
Begin
write('екисандыенгиз');
read (a,b);
c:=a+b;
write('c=',c:4:2);
end.
Тапсырма 2. «Мына мәндерге қажетті тип атауларын орналастырыңыз»
мәні |
типі |
Үй ішіндегі пәтер саны |
Integer (бүтін) |
Айлардың атауы |
String (тіркестік) |
Қаланың атауы |
String (тіркестік) |
Арифметикалық белгі |
сhar (символдық) |
Р санының мәні |
real (нақты сан) 3,14 |
Жердің массасы |
real (нақты сан) 6,3*108кг |