link2085 link2086 link2087 link2088 link2089 link2090 link2091 link2092 link2093 link2094 link2095 link2096 link2097 link2098 link2099 link2100 link2101 link2102 link2103 link2104 link2105 link2106 link2107 link2108 link2109 link2110 link2111 link2112 link2113 link2114 link2115 link2116 link2117 link2118 link2119 link2120 link2121 link2122 link2123 link2124 link2125 link2126 link2127 link2128 link2129 link2130 link2131 link2132 link2133 link2134 link2135 link2136 link2137 link2138 link2139 link2140 link2141 link2142 link2143 link2144 link2145 link2146 link2147 link2148 link2149 link2150 link2151 link2152 link2153 link2154 link2155 link2156 link2157 link2158 link2159 link2160 link2161 link2162 link2163 link2164 link2165 link2166 link2167 link2168 link2169 link2170 link2171 link2172 link2173 link2174 link2175 link2176 link2177 link2178 link2179 link2180 link2181 link2182 link2183 link2184 link2185 link2186 link2187 link2188 link2189 link2190 link2191 link2192 link2193 link2194 link2195 link2196 link2197 link2198 link2199 link2200 link2201 link2202 link2203 link2204 link2205 link2206 link2207 link2208 link2209 link2210 link2211 link2212 link2213 link2214 link2215 link2216 link2217 link2218 link2219 link2220 link2221 link2222 link2223
Илья Гашек
Должность:Системный редактор
Группа:Команда портала
Страна:Россия
Регион:Москва
Асық ойындары «Үш табан» (кон) тігу ойынның ережесі

Казахстан, Акмолинская область, г. Кокшетау

Областная специализированная школа-интернат №3 для одаренных детей города Кокшетау

Учитель физической культуры

Адаспаев Даулет Адаспаевич

1. Жерге (тас жолға) түзу сызық жұргіземіз (сызылады), оның ұзындығы ойыншылар санына байланысты. Бұл «кон» болып табылады. Үш табан ойынына 2 немесе 4 бала (төрттен көп болмағаны жөн) асық тізіп ойнайтын ойын.

2. Әр ойыншы конға өзінің бір асығын қояды. Келісім бойынша бірнеше асық тігуге болады.

3. Әр ойыншы өз мүжік асығын конға қабырғасымен жатқызып «алшы» немесе «таған» етіп қояды. Екі асықты қатар бірдей бір жағымен тігуге болмайды, егер біреу абайсызда бірдей бір қабырғасымен қойған болса, онда кез келген ойыншы оның асығын тәркілей алады, мүндай жағдайда ойынға қатысу үшін айып салынған ойыншы басқа асығын конға тігуі қажет.

4. Әр ойыншының өзінің «сақасы» (соғушы-асық) болуы тиысты, ереже бойынша бұл асық көлеміне, бояуына және шік жағына қуыс жасап құйылған қорғасынына, немесе басқа түсті теміріне қарай бірнеше жай асықтардың құнына тенейді. Ату кезегі сақаларды иіру арқылы анықталады, егерде екі, немесе үш асық бірден алшы түссе иіру жеребесі қайталанады. Осылайша ату кезегі тиесілі сақасы алшы, таған, шік және бүк түскен тастармен анықталады.

5. Коннаң (келісім бойынша) 3-5 метр жерге бормен сызық сызылады және осы сызықтан ойыншылар өз кезегі бойынша сақаларын конға қойылған асықтарға иіре көздеп атады.

6. Егер атқанда асыққа тигізіп қана қоймай, оны табанмен санағанда (адым емес) үш табан қашықтықтан асыра кетіруі тиіс, сонда ғана ойыншы кетірген асығын алады және ойынды жалғастырып, сақасы тоқтаған жерден соққы жасайды.

7. Егер ойыншының «сақасы» тізілген асыққа тимей мүлт кетсе, онда кезек келесі ойыншыға ауысады.

8. Егер ойыншының «сақасы» асыққа тисе, бірақ олардың арасы ягни «сақамен» асықтың арасы үш табаннан аз болса, онда келесі ойыншы өз кезегі келген кезде ойынды «сақа» жатқан жерден жасайды.

9. Ойын келесі ойыншыға көшеді, ол өз кезегінде қарсыласының «сақасын» соққы жасауға

ынғайлы жерде орналасса атуына болады, егер ол алдынғының сақасына тигізіп 2 табан өлшемнен асыра кетірсе, бірінші бала ойыннан шығады және ортаға тізілген асықтардың біреуі мен үтылғанның сақасы әлгі екінші балаға тиесілі болады. Ол өз кезегін осылайша асығы тоқтаған жерден жалғастырады, «сақасы» тимесе, не мүлт кетіп жатса, ойын үшінші балаға ауысады.

10. Ал түптегі үшінші ойыншы да қаласа екі жақтағы «сақаның» жақын түскенін өзіне сенсе, «сақасын» «күйдіреді», қаламаса тізілген асықтардың екінші жағына 2-3, не одан да жақындау жерге асығын иіреді, «сақасы» алшы не тәйкі түрса тізілген асықты атады,«сақасы» бүк, шік түссе ойын келесі ойыншыға ауысады.

11. Келесі ойыншы да қаласа түпке (конда) «сақасын» иіреді, егер «сақасы» алшы\тәйке тұрса, түптегі асықтарды шертуге құқық алады,бұл іс жүзінде ұтысты білдіреді.

12. Егер ойыншы асыққа тигізіп, бірақ оны ала алмаса, ал «сақа» алшы түссе, онда ойыншы қосымша соққыға ие болады.

13. Асыққа тигізе алмаған ойыншы «сақа» тоқтаған кезде жатсын сөзін айтуы тиіс, себебі қарсыластары кетсін сөзін айтып,оның «сақасын» алысқа лақтырып жіберуі мүмкін, мүндай жағдайда ойыншы келесі кезекте ойынды «сақасы» жатқан жерден бастайды. Ойын осылай кондағы (түптегі) тізілген асық біткенше жалғасын табады.

14. Женіске көп «сақа» не асық жиған ойыншы жеткен болып танылады.

«Асық ату» шеңбер ойыны.

1. Жерге (асфальтқа) ойыншылардың үйғаруымен диаметрі 1,5-2 метр шенбер сызылады.

2.Шенбердің ортасына сызық сызылады, оның ұзындығы ойыншылар және асықтар санына байланысты. Бұл «кон» деп аталады.

3.Әр ойыншы өз асығын конға қабырғасымен жатқызып «алшы» немесе «таған» етіп қояды. Екі асықты қатар бір жағымен қоюға болмайды, егер біреу абайсызда бір жағымен қойған болса, онда кез келген ойыншы оның асығын тәркілей алады, мүндай жағдайда ойынға қатысу үшін айып салынған ойыншы басқа асығын конға қоюы қажет.

4.Әр ойыншының өзінің «сақасы» (соғушы –асық) болуы қажет, ереже бойынша бұл асық көлеміне, бояуына және құйылған қорғасынына немесе басқа түсті теміріне қарай бірнеше жай асықтардың құнына тең.

Ұлттық «Алтын сақа» ойынның асық ату және үш табан түрлерінен қалалық жарысының Ережесі

1. Мақсаты мен міндеті:

- Қазақтың ұлттық ойындарын насихаттау арқылы қазіргі ұрпақтың ой-өрісін жетілдірумен бірге, өз халқының асыл мұраларын бойына сініріп, кейінгі ұрпаққа жеткізу мақсатымен «асық» ойының ұлттық спорт ойындарына енгізу.

- Қазақ халқының дәстүрлі ойыны «асық» оқушыларға патриоттық тәрбие беріп, мергендікке, ептілікке,шапшандыққа баулиды.

- Асық ойнау барысында оқушылардың шапшаң ойнау қабілеттерін дамытып, ұлттық ойынға байланысты тілдік қорлары дамиды.

- Спорттық шеберлік қабілеттерін арттыру.

- Салауатты өмір салтын насихаттау.

ll. Жарыстың өткізу басшылығы.

Жалпы басшылық дене тәрбиесі мұғалімдері бекіткен төрешілер алқасына жүктеледі.

lll. Өткізетін орны және уақыты.

Жарыс 2014 жылдың 14 наурыз күні Ақмола облысы білім басқармасының «Көкшетау қаласы, (қазақ тілінде оқытылатын) дарынды балаларға арналған №3 облыстық мамандандырылған мектеп-интернаты» мемлекеттік мекемеде өтеді.

Басталуы 12.00.

lV. Жарысқа қатысушылар.

Жарысқа 1-10 сынып оқушылары қатыса алады. Әр мектептен 4 оқушы қатысады өз асықтарымен.

V. Жарыс бағдарламасы.

1. Асық ату.

2. Үш табан.

Vl. Марапаттау рәсімі.

Жекелей және командалық есебі бойынша орын алғандар мадақтама қағаздарымен марапатталады.

Наши услуги



Мир учителя © 2014–. Политика конфиденциальности